9 Şubat 2012 Perşembe

Küçük Eğlenceler

Dün akşam yeni aldığım kurabiye kalıplarını gören oğlum hemen "Bana bunlardan pasta yapar mısın, anne?" diye sordu. Tabi ona hayır demek mümkün değildi. Sadece başlamak için onların uyumasını beklemek ve nasıl bir şeyler yapacağıma karar vermek gerekiyordu. Onlar uyuyunca hemen yaptım ama biraz zaman aldı ve beni biraz da yordu açıkçası. Dolayısıyla ben de süsleme işini malesef sabaha bıraktım ama sabah okula gitmeden önce kahvaltı için mutfağa girdiğimizde Saltuk Bora'nın küçük pastalarını gördüğünde "Anneciğim ben gece uyurken sen bana pasta yapmışsın, teşekkür ederim" demesi bütün yorgunluğumu almıştı. Aslında o pastaların üzerinde hiç süsleme yokken bile çok mutlu olmuştu ki şimdi okuldan geldiğinde pastalarını böyle görünce kimbilir daha ne kadar sevinecekti?

Eğer siz de küçük pastaları denemek isterseniz işte tarifi:



Bu arada bu güzel süslemeleri için Hediye'ye teşekkür ediyorum.

- 3 yumurta
- 1 su bardağı esmer şeker
- Yarım su bardağı sıvı yağ
- Yarım su bardağı süt
- 1 çay kaşığı tarçın
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 adet elma
- 2 su bardağı un

Krema için:
- 2 su bardağı süt
- 2 yemek kaşığı şeker
- Yarım su bardağı un
- 1 paket salep
- Yarım çay kaşığı tarçın

Üzerine:
- 1 paket krem şanti
- 1 paket çikolata sos

Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra sıvıyağ ve sütü ekleyin. Daha sonra un, kabartma tozu, vanilya ve tarçını da ekleyerek çırpın ve son olarak küp doğranmış elmaları karıştırıp dikdörtgen tepsinize dökün ve 170 derece fırında 35-40 dakika pişirin.

Kreması için tüm malzemeleri karıştırıp ocakta pişirin ve soğumaya bırakın.

Keki de soğuduktan sonra istediğiniz şekilde kalıplarla kesin. Ben bir kısmını geniş ağızlı bir bardakla kesip arasına kremadan koydum ve önce her yerini krem şanti ile  daha sonra da çikolata sos ile kaplayarak küçük pastalar yaptım. Bir kısmını da yuvarlak ve büyük çiçek şeklinde kalıplarla keserek üzerine önce krema sürdüm sonra da  çikolata sosa batırdım.

Küçük ayıcıkları ve yıldızları yapmak için ise kekleri kalıpla kestikten sonra artan kek parçalarını da elinizle bir kaba ufalayarak içine birkaç kaşık çikolata sos ve 1 su bardağı iri kıyılmış fındık ekleyip yoğurun ve yine kalıplarla kesin.

Süslemek için de renkli şekerler kullanabilirsiniz. Umarım sizin için de eğlenceli olurlar.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder