22 Şubat 2012 Çarşamba

Çok güzel ama...

... ama ben yine bakmakla yetindim malesef. Hani bir de piştikten sonra ki o güzel kokusuna ne demeli? Bu böreği aslında ikinci kez yaptım ama bu da cok sevdiklerimiz arasında yerini aldı bile çoktan. Hatta kolay kolay birşey beğenmeyen eşim bile çok sevdi. Eğer o beğeniyorsa zaten daha bir gönül rahatlığıyla paylaşıyorum tariflerimi sizlerle. Bugün bunu yiyememin sebebi de bu böreği eşim ve iş arkadaşları için yapmış olmam. Sabah güzel güzel pişirdim ve paketleyip gönderdim. Gerçi biraz hızlıca pişirdim ama  umarım yine güzel olmuştur ve beğenmişlerdir.
Tabi bu böreği böyle anlatıp ve sizlerle paylaşıp ta asıl kaynağından bahsetmeden olmaz di mi? Bir gün misafirlerim geleceği zaman sağolsun arkadaşım Nergis bu börekten yapıp getirmişti bana. Ilk kez o zaman yemiştim ve tarifini almıştım. Kendisine teşekkür ediyorum tekrar.
Ve işte bu güzel böreğin tarifi:

- 3 yufka
- 3 yumurta
- 2 su bardağı süt
- Yarım su bardağı sıvıyağ
- 4-5 yemek kaşığı erimiş tereyağı

Arasına
- Tel peynir (kaşar peyniri de olur)
- Beyaz peynir
- Maydanoz

Yumurta, süt, sıvıyağ ve tereyağını karıştırarak sosunu hazırlayın. Büyük boy tavanıza çok az miktarda tereyağı sürün. Yufkaları 2 parçaya bölüp her katın arasına bol miktarda sos dökerek üçüncü kat yufkadan sonra ara malzemesini koyun ve tekrar kalan üç parça yufkayı da aralarına sos dökerek yerleştirin. Sosu iyice çekmesi için 2-3 saat dolapta beklektikten sonra ocakta altını ve üstünü çevirerek kızarana dek pişirin.

Aslında 1 gece dolapta bekletip pişirirseniz sosunu daha iyi çekecek ve çok daha lezzetli olacaktır.

Eğer yufka sayısını arttırmak isterseniz yumurta sayısını da aynı şekilde arttırın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder