14 Şubat 2012 Salı

Bugün...

Her yerde bu kadar çok sevgililer gününden bahsedelince ben de sabah bugün için bir pasta yapmak istedim. Yaparken de keşke dün yapıp sizlerle daha erken paylaşsaydım diye düşündüm ama artık bir önemi yoktu. Neyse yapmak isterseniz hemen başlayıp akşama yetiştirebilirsiniz. Aslında bir de yanına tarifini Deniz Abla'dan aldığım küçük kalpli kurabiyelerden yapmayı düşünüyordum ama bizim ufaklık uyanınca yapma şansım kalmadı malesef. Hatta pastanın üzerini kaplamayı da Kayra Batu kucağımda iken yaptım o yüzden pek düzgün olmadı. Sizin pastanızın üzerinin çok daha düzgün olacağına eminim. Sadece bugününüz değil her gününüz bu pasta kadar güzel olsun.


- 5 yumurta
- 2 su bardağı toz şeker
- 1 paket margarin
- 2 yemek kaşığı nescafe
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı mısır nişastası
- 3 yemek kaşığı kakao
- 1 su bardağı un

Keki ıslatmak için:
- 1-2 su bardağı süt

Kreması:
- 3 su bardağı süt
- 1 su bardağı un
- Yarım su bardağı şeker
- Yarım paket labne

Arasına:
- 1 adet muz
- Çikolata parçaları veya damla çikolata

Pastayı kaplamak için:
- 1 paket krem şanti

Üzerine:
- 2 paket böğürtlenli sos

Yumurta, toz şeker ve margarini mikserle iyice çırpın. Kalan malzemeleri de ekleyerek tekrar mikserle çırpın ve yağlanmış tepsiye dökerek 170 derecede ısıtılmış fırında 50-60 dk pişirin. Soğuduktan sonra çıkarıp ortadan ikiye bölün ve süt ile ıslatın. (Kalp şeklinde kek kalıbınız yok ise benim gibi kekinizi kalp şeklinde keserek pastanızı hazırlayabilirsiniz.)
Krema için süt, un ve şekeri pişirin ve soğuyunca labneyi ekleyerek iyice çırpın. Kremanın yarısını arasına dökün ve üzerine çikolata parçalarıyla birlikte dilimlediğiniz muzları koyun. Üzerine keki kapatarak kremanın kalan yarısını da dökün ve pastanın her tarafını krem şanti ile kaplayın.
Son olarak ise böğürtlenli sosu pastanızın üzerine dökerek buzdolabınızda 2-3 bekletin. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Harika bir pasta olmuş..
    Ellerine sağlık canım..
    Takibindeyim..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun, tesekkurler

    YanıtlaSil