3 Mart 2012 Cumartesi

Dün patatesli böreğimiz ile başlayan günümüz patateslerle bitti desem hiç te yalan olmaz aslında. Böreğin yanına sarma yapmak için başlamıştım ki eşim patates dolmasını çok sevdiği için bir de patates dolması yaptım derken Saltuk Bora da kremalı patates çorbasını sever. Onun için de patates çorbası yapmadan duramazdım tabi. Bütün bunları yaparken de Kayra Batu uyuyordu ama Saltuk Bora'yı ihmal etmemek için "sen de patates baskısı yapmak ister misin?" diye sorduğumdaa hayır cevabı almayacağımı çok iyi biliyordum aslında. Akşam olduğunda ise masamızda patates çorbası, patates dolması, patatesli gül böreği ile sanki bir patates gösterisi vardı. Tabi patates baskılarını da unutmamak lazım :)

Patates Çorbası

- 2-3 adet patates
- 1 adet kabak
- 2 adet havuç
- 1 paket hazır krema
- Dereotu

Patates, kabak ve havucu doğrayıp üzerlerini geçecek kadar suda haşlayınız. Haşlanan sebzelerinizi blendırdan geçirip kremayı ve tuzunu ilave ediniz. Krema ile de birkaç dakika kaynattıktan sonra ince doğranmış dereotunu ekleyerek servis yapınız.
 
 
Patates Dolması
 
- 4-5 adet patates
- 1 su bardağı pirinç
- 1 adet soğan
- 1 yemek kaşığı salça
- Kıyma
- Tuz, karabiber, pulbiber, nane, maydanoz
 
Yağda soğanları kavurup pembeleşene kadar kavurun ve salçayı katın. 1-2 dk karıştırıp pirinçleri de ekleyin ve çok az su ilave ederek suyunu çekene kadar pişirip ılıyınca kıymayı ekleyin. Kıyma miktarını size bıraktım ki sevip sevmemenize bağlı olarak istediğiniz kadar ekleyebilirsiniz. Baharatlarını ve maydanozlarını da ilave ederek içlerini oyduğunuz patateslere doldurunuz.

Veeee son olarak tabi ki oğlumun patates baskıları....

2 yorum: