30 Nisan 2012 Pazartesi

Haşhaşlı Çörek

Yine bizim en sevdiğimiz tatlardan birisi var bugün listede. O güzel ve mis gibi kokan haşhaşlı çöreğimiz. Gerçekten ilk piştiği anda nasıl da güzel güzel kokusu yayılır etrafa anlatamam. Derken yine Kayra Batu uyandı:( Neden hep ben bilgisayar başındayken, çay içerken veya yemek yerken uyanır ki benim çocuklarım hala anlamış değilim. Aslında gece yarısına kadar oturmalarım ya da gece yarısı kalkıp birşeyler yapmam hep yapacağım işler bölünmesin diye ama yine de olmuyor malesef. Tekrar uyuttum ama cok uyuyacağını sanmıyorum. Saat 6 oldu ve birazdan yine kalkacak eminim. O yüzden her zaman olduğu gibi hızlıca tarifimi ekleyeyim de ben yarım kalmasın.

Haşhaşlı Çörek

- 3 su bardağı süt
- 1 su bardağı sıvıyağ
- 3 yemek kaşığı toz şeker
- 1 paket yaş maya
- 2 yumurta (beyazı hamuruna, sarısı üzerine sürülecek)
- 1 tatlı kaşığı tuz
- Aldığı kadar un

1 su bardağı ılık süt ile yaş mayayı karıştırın. Maya eriyince diğer malzemeleri de katarak kulak memesi yumuşaklığında hamur yapalım. Hamuru 10 dk dinlendirip 4 parçaya bölün ve ezilmiş haşhaşı sürüp 1 tatlı kaşığı kadar toz şeker ve dövülmüş ceviz serpelim ve rulo yaparak 2-3cm kalınlığında keselim. Fırın tepsisine dik olarak koyalım ve az ısıtımış fırında mayalandıralım. 185 derecede kızarana kadar pişirin.

2 yorum: