26 Nisan 2012 Perşembe

Fırında Tavuklu Pilav

Bugünkü tarifim annemden. Geçen akşam yemeğe gittiğimizde yapmıştı ve çok güzel olmuş gerçekten. Aslında annemin yaptığı yemeklerden daha önce fotoğrafını çekip sizlerle paylaşacağım o kadar çok şey var ki ama ne zaman yazacağım hepsini bilemiyorum. Zaman yetmiyor artık bana. Acaba iki çocuklu olan evlerde durum hep aynı mıdır merak ediyorum. Birşeyler yapmak istediğimde ya geç vakitlere kadar oturuyorum ya da bugün olduğu gibi gece üçte-dörtte kalkıp bir daha yatmıyorum. Çocukların vaktinden çalmamak için hep kendi uykumdan zaman çalıyorum. Neyse saat beş olmuş daha yapacak çoook şey var sabah olup çocuklar kalkmadan.
Iste annemin o güzel fırında tavuklu pilavı. Hepinize şimdiden afiyet olsun.

Fırında Tavuklu Pilav
- 1 adet bütün tavuk
- 3 su bardağı pirinç
- 4,5 su bardağı tavuk suyu
- 2 adet rendelenmiş domates
- Tereyağı, tuz

Ilk olarak tavukları haşlayın ve pirinçleri 15-20 dk tuzlu suda bekletin. Daha sonra pirinçleri yıkayıp fırın tepsinize dökün. Üzerine haşlanmış olan tavukları parçalayarak koyun ve rendelenmiş domatesi dökün. Ardından tavuk suyunu ekleyin ve  isteğinize bağlı olarak parça parça tereyağı koyup tuzunu ilave edin. 190 derece fırında suyunu çekene kadar pişirin ve demlenmesi için üzerini kapatarak fırında bekletin.

2 yorum: